Subvencions.

 

SUBVENCIONS PER A INVERSIONS D’ALT IMPACTE (2025)

març 24, 2025

Programa d’ajuts a inversions empresarials d’alt impacte, que inclou projectes d’inversió de creació d’ocupació i projectes d’inversió en actius fixes.

BENEFICIARIS

Empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d’establir-lo. Se n’exclouen les empreses de comerç al detall, centres d’atenció telefònica, sector immobiliari, sacrifici de bestiar, conservació de carn, elaboració de productes carnis i producció primària de productes agrícoles.

LÍNIES D’AJUT

  1. Projectes de creació d’ocupació. Es podran subvencionar les següents accions::
  • Centres de serveis en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.  La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 25.
  • Centres de decisió d’àmbit supraregional. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 15.
  • Projectes de creació d’ocupació en projectes industrials. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 15.
  • Projectes estratègics per a l’economia catalana intensius en creació d’ocupació. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 100.
  • Centres de R+D+i, entesos com a àrees d’una empresa dedicades principalment a activitats de recerca, desenvolupament i/o innovació. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 8.

Si es compleixen els requisits establerts, es considera subvencionable el cost laboral dels primers 6 mesos del nou personal contractat.

  • Projectes d’inversió empresarial en actius fixos:
  1. Que incorporin una nova activitat per a l’empresa a Catalunya o una ampliació de la capacitat productiva. La despesa mínim acceptada en actius fixos materials i immaterials ha de ser de 3.000.000 €.
  • En centres de R+D+i, entesos com a establiments o àrees d’una empresa, dedicades principalment a activitats de recerca, desenvolupament i/o innovació. La despesa mínim acceptada en actius fixos materials i immaterials ha de ser de 500.000 €.
  • Projectes estratègics per a l’economia catalana, que suposin la implantació de noves empreses a Catalunya o bé l’obertura de nous emplaçaments de les empreses ja presents. La despesa mínima acceptada en actius fixes productius ha de ser de 10.000.000 euros i es requereix la creació neta de com a mínim 30 llocs de treball directes.
  • Projectes estratègics per a l’economia catalana duts a terme per petites i mitjanes empreses, que suposin la implantació de noves empreses a Catalunya, l’obertura de nous emplaçaments de les empreses ja presents o una ampliació i/o diversificació de l’activitat d’emplaçaments ja existents. La despesa mínima acceptada en actius fixes productius ha de ser de 10.000.000 d’euros i es requereix la creació neta de com a mínim 15 llocs de treball directes.

* Actius materials: maquinària, equipament i instrumental de laboratori i instal·lacions de nova adquisició directament vinculades al procés productiu i inversions que incorporin processos amb alt contingut tecnològic als equips ja existents.

* Actius immaterials: Inversió en transferència de tecnologia mitjançant l’adquisició de drets de patents, llicències, know-how o coneixements tècnics no patentats i adquisició de software vinculat al procés productiu.

CARACTERÍSTIQUES

  • Els projectes hauran d’iniciar-se a partir de l’1 de gener del 2025 i finalitzar com a màxim 3 anys després d’aquesta data.
  • Són subvencionables costos laborals de nova contractació i inversions en actius materials i immaterials.
  • El procediment de concessió és en règim de concurrència competitiva.
  • Es requereix mantenir les inversions i llocs de treball durant un període mínim de 3 anys.
  • L’òrgan competent per a la instrucció del procediment és la Unitat d’Inversió i Empreses Estrangeres d’ACCIÓ.

QUANTIA DE L’AJUT

  • Intensitat màxima entre el 10% i el 50% segons el tipus de projecte.
  • Import màxim per projecte entre 200.000 € i 1.500.000 €, segons la tipologia i puntuació obtinguda.
  • L’ajut per a despeses d’auditoria pot arribar al 100% amb un màxim de 1.500 €.

TERMINI

El termini de sol·licitud va de les 9h del 27 de març de 2025 fins a les 14h del 6 de maig de 2025. 

Ajuts Torres Quevedo (2025)

La convocatòria Torres Quevedo vol fomentar la contractació de doctors en empreses, centres tecnològics, associacions...

ICEX Next 2025

Subvencions per impulsar el creixement internacional de pimes espanyoles que comptin amb un projecte competitiu a...

Programa Kit Espais de Dades

Ajuts per a la transformació digital dels sectors productius estratègics mitjançant el foment de l'adaptació i...