Aquests ajuts s’adrecen a fomentar la gastronomia catalana donant suport a les empreses i entitats del sector de la restauració, que es dediquen a la formació i recerca en aquest sector i a la seva promoció per millorar la identitat alimentària de Catalunya.
BENEFICIARIS
A persones físiques i jurídiques que es dediquen al foment i la promoció de la gastronomia a Catalunya.
QUANTIA
Els imports i quanties màximes dels ajuts són els següents:
- Per a la línia d’ajut 3, per a l’execució de projectes per al reconeixement del talent en gastronomia i el reconeixement de la qualitat dels productes agroalimentaris, un import de 116.842,92 €.
- Per a la línia d’ajut 4.1, per a l’execució d’exhibicions i tallers de gastronomia tradicional catalana realitzats en viu per cuiners o professionals de la cuina, un import màxim de 300.000 €.
- Per a la línia d’ajut 4.2, per a actuacions per donar continuïtat a fires tradicionals de més de 50 anys d’antiguitat, amb incidència econòmica en el sector agropecuari i en el territori rural, amb un import de 50.000 €.
- Per a la línia d’ajut 5.1, per a l estudi i difusió de la gastronomia tradicional catalana, la seva diversitat territorial, la seva evolució i els diferents elements i agents que la componen, amb un import de 50.000 €.
- Per a la línia d’ajut 5.2, per a la investigació i transferència en l’àmbit de la gastronomia tradicional catalana i la seva innovació, amb un import de 50.000 €.
- Per a la línia d’ajut 5.3, per a l’organització de congressos d’àmbit nacional i/o internacional, l’eix central dels quals sigui la gastronomia i incloguin en el programa sessions i activitats dedicades a la gastronomia tradicional catalana i els productes que la identifiquen, amb un import de 50.000 €.
- Per a la línia d’ajut 6, per a la promoció digital i audiovisual, amb un import de 20.000 €.
- Per a la línia d’ajut 7, per a l’execució de projectes vinculats a l’actuació “12 Mesos – 12 Paisatges gastronòmics” inclosa a l’estratègia per a la celebració del títol de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, amb un import de 300.000,00 euros, corresponents als paisatges de gener al març de 2025.
- Per a la línia d’ajut 8, per a l’execució de projectes vinculats a l’actuació “Productes Herois del Rebost del Patrimoni Gastronòmic” inclosa a l’estratègia per a la celebració del títol de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, amb un import de 200.000,00 euros, corresponents al primer trimestre de 2025.
Les persones beneficiàries han de dur a terme les actuacions objecte dels ajuts de la manera especificada en la resolució. La justificació de les actuacions realitzades i del seu pagament, s’ha de presentar en el mateix moment en què es presenta la sol·licitud i cal complir el que estableixen les bases reguladores.
L’import mínim per sol·licitud és de 1.000 euros.
PERÍODE D’EXECUCIÓ
Línia 3, per a l’execució de projectes per al reconeixement del talent en gastronomia i el reconeixement de la qualitat dels productes agroalimentaris:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà de l’1 de setembre de 2023 al 31 de desembre de 2024, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà des de l’1 de setembre de 2023 al 31 de desembre de 2024, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 4.1, per a l’execució d’exhibicions i tallers de gastronomia tradicional catalana realitzats en viu per cuiners o professionals de la cuina, per part d’aquelles persones físiques o jurídiques que no han estat beneficiàries de la convocatòria, per a aquesta mateixa línia, convocada a la Resolució ARP/4120/2024, de 19 de novembre:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà de l’1 de setembre de 2023 al 31 d’octubre de 2024, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà de l’1 de setembre de 2023 al 31 d’octubre de 2024, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 4.1, per a l’execució d’exhibicions i tallers de gastronomia tradicional catalana realitzats en viu per cuiners o professionals de la cuina, per part d’aquelles persones físiques o jurídiques que han estat beneficiàries de la convocatòria, per a aquesta mateixa línia, convocada a la Resolució ARP/4120/2024, de 19 de novembre:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà des de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 4.2, per a actuacions per donar continuïtat a fires tradicionals de més de 50 anys d’antiguitat, amb incidència econòmica en el sector agropecuari i en el territori rural:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 5, per al foment de la recerca, innovació, transferència i formació en gastronomia:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 6, per a la promoció digital i audiovisual de la gastronomia:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables serà de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de pagament de les actuacions realitzades serà des de l’1 de novembre de 2024 fins al 31 de març de 2025, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 al 22 de maig de 2025.
Línia 7, per a actuacions realitzades durant el gener, dins els Paisatges de pedra seca: ubicacions de cabanes, barraques, parets, murs i marges de pedra seca en camps on es cultiva fruita seca i Paisatges del calçot:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables és el mes de gener de 2025.
- El període de pagament de les actuacions realitzades durant el gener és des de l’1 de gener fins a 31 de març, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és del 1 de maig al 2 de juny de 2025.
Per a actuacions realitzades durant el febrer, dins els Paisatges masies i sabors tradicionals del territori: territoris on s’elaboren embotits tradicionals:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables és el mes de febrer de 2025.
- El període de pagament de les actuacions realitzades durant el febrer és des de l’1 de febrer fins al 30 d’abril, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 de maig al 2 de juny de 2025.
Per a actuacions realitzades durant el març, dins dels Paisatges mosaic d’horta i parcs agraris: zones de producció d’horta:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables és el mes de març de 2025.
- El període pagament de les actuacions realitzades durant el març és des de l’1 de març fins al 2 de juny, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut és de l’1 de maig al 2 de juny de 2025.
En els casos que l’actuació sigui a principis o finals de mes, es podrà acceptar que part de l’actuació s’executi fora del mes corresponent, sempre que estigui correctament justificat.
Línia 8, per a l’execució de projectes vinculats a l’actuació “Productes herois del rebost del patrimoni gastronòmic” inclosa en l’estratègia per a la celebració del títol de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia
2025:
- El període d’execució de les actuacions subvencionables durant el primer quadrimestre de 2025 és de l’1 de gener al 31 de març de 2025.
- El període de pagament de les actuacions realitzades durant el primer semestre de 2025 és des de l’1 de gener fins al 15 d’abril de 2025, ambdós inclosos.
- El període de presentació de la sol·licitud i la justificació de l’ajut per a actuacions realitzades durant el primer trimestre és de l’1 al 22 de maig.
La resta de terminis de la línia 7 i 8 seran publicats més endavant.
TERMINI DE SOL·LICITUD
El període de presentació de sol·licituds va de l’1 al 22 de maig del 2025, excepte per a la línia 7, que finalitza el dia 2 de juny del 2025.